czwartek, 17 marca 2016

Zupa z dyni i kotleciki z jaj

                                  ZUPA  Z DYNI

      -dynia
      - 2 ziemniaki
      -cebula,lub pół
      -2 ząbki czosnku
      -kostka rosołowa
      - śmietana lub jogurt - łyżka ,dwie ?
      -łyżka masła
       -sól,curry, gałka muszkatałowa,imbir mielony,cukier

 Cebulę pokroić wrzucić na masło ,dusić,dołożyć czosnek. Po chwili dodać ziemniaki obrane pokrojone w kostkę i dynię.Nie mam pojęcia ile tej dyni wagowo było, ze 4 garście ,miałam zamrożoną w kostkę. Nie ma potrzeby jej wcześniej rozmrażać całkowicie,tak z pól godziny wcześniej wyjęłam . Podlać wodą,dorzucić kostkę rosołową,niech się gotuje na małym ogniu,dolać wody tak żeby prawie przykryło. Około 25 minut gotować i zaczynać przyprawiać . Szczerze to tak eksperymentalnie to robiłam ,najpierw dałam szczypte gałki i imbiru ,cukru,soli .
Jak warzywa miękkie ściągnąć z ognia i zmiksować,zblendować. Z powrotem na ogień doprawić tym razem sypnęłam curry i chyba soli,trzeba próbować swoich smaków. Rozmieszać jogurt lub śmietane w garnuszku,zahartować gorącą zupą wymieszać wlać do zupy. Gdy wydaje się za gęsta dolać przegotowanej wody. Podać z grzankami lub samą,smacznego!


                                  KOTLECIKI Z JAJEK

Nie wiem czy będę umieć poskładać co tam było bo ja wyczytam kilka przepisów zawsze i potem z każdego coś dodaje a nie mogę znależć tej strony skąd podgapiłam

                  6-7 jajek ugotowanych na twardo
                  cebulka drobno pokrojona usmażona na złoto na maśle
                  około pół bułki namoczonej w mleku
                  2 jajka surowe
                  sól,pieprz (wegeta)
                  koperek lub inna zielenina
                  ser żółty -niekoniecznie ale akurat malutki kawałek miałam-zetrzeć
        
  jajka przecisnęłam przez praskę ,lub zetrzeć na tarce i dać do miski. połączyć wszystkie składniki czyli cebula,bułka odciśnięta,przyprawy,ser,zielenina i surowe jajka. Gdy konsystencja wyda się za mokra dać jeszcze bułki tartej,a jak za suche to jajko.Spróbować smak ewentualnie przyprawić jeszcze,obtaczać w bułce tartej i smażyć na złoto na oleju,smacznego!


11 komentarzy:

  1. Ze ja najmniej to lubię mięso, toteż bardzo mi te kotleciki do gustu przypadły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja familia uwielbia dyniowa zupe!!Robie tez tak jak Ty dodaje jeszcze marchewke i posypuje prazonymi pestkami dyni.
    A jajeczne kotleciki- zrobie, alternatywa na jarski dzien!

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuję kiedyś z dodatkiem marchewki a kotleciki fajne,czasem od mięsiwa trzeba odpocząć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupe z dyni uwielbiam! Ja dodaje jeszcze cebule i szczypte chili:) A kotleciki z jajek to taki moj smak z dziecinstwa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa z dyni jakiś czas temu mi totalnie nie wyszła (ze mną nawet to jest możliwe hihi ;) ) - może skorzystam tym razem z Twojego przepisu i będzie lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za przepis z dyni. Z pewnością skorzystam. przypomniałam sobie, że moja mama robiła podobne kotleciki. Trzeba do nich wrócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też robiła i czasem do nich chętnie wracam:)

      Usuń
  7. Ach, powiem Ci Iskierko, że tak jak dynię kocham, tak te kotleciki... biorą jednak górę. Bardzo je lubię, a nie jadłam chyba ze sto lat. Moja mama jeszcze co jakiś czas robiła, jak mieszkaliśmy u Niej (tzn ja i brat), a teraz to już w ogóle. Muszę chyba sama je sobie "machnąć" :)
    Dziękuję Ci raz jeszcze :*
    Buziaki.

    Ps. Jak kiedyś będę w okolicy miała być, to dam wcześniej znać, żebyś kotlety jajeczne zrobiła :) Za to Iwonka mi pavlovą zrobi :)

    OdpowiedzUsuń